Vertrouwenscontactpersoon

Wat is een vertrouwenscontactpersoon?
Een vertrouwenscontactpersoon is iemand die er voor iedereen is die te maken heeft met ongewenst gedrag en hierover vertrouwelijk wil praten. De vertrouwenscontactpersoon luistert naar jouw verhaal en heeft een geheimhoudingsplicht over wat jij vertelt. De vertrouwenscontactpersoon is er voor de leden, de ouders, de begeleiders, coaches, trainers en ook voor de toeschouwers, vrijwilligers en het bestuur. Kortom, voor iedereen die op welke manier dan ook iets te maken heeft met Gemini.

Wat doet een vertrouwenscontactpersoon?
De vertrouwenscontactpersoon luistert en begeleidt. In overleg wordt bekeken of en zo ja welke vervolgstappen genomen moeten worden. De vertrouwenscontactpersoon informeert jou (de melder) en eventueel ook de beschuldigde over de procedures en zoekt naar een bemiddelaar of verwijst naar een hulpverlener. Ook kan de vertrouwenscontactpersoon helpen bij het indienen van een formele klacht.
Daarnaast adviseert en stimuleert de vertrouwenscontactpersoon Gemini om preventieve maatregelen te nemen ter voorkoming van ongewenst gedrag.

Wie zijn de vertrouwenscontactpersonen bij Gemini?

Cindy van Straalen Rijgersberg
Telefoonnummer: 06-27 89 69 25
Email: vertrouwenspersoon@svgemini.nl

Wie ben ik:
Op mijn 21e ben ik begonnen met handballen dankzij mijn man Serge van Straalen die de meesten van jullie wel kennen als o.a. trainer en coach van de D-jeugd . Nog steeds handbal ik met veel plezier in dames 3 en de recreanten! Ook mijn kinderen (Luca en Lisanne) handballen alweer een aantal jaar bij Gemini. Niet alleen het handballen, maar ook alle gezelligheid eromheen vinden ze super leuk!

In het dagelijks leven ben ik HR-adviseur bij het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

Ik hoop dat het niet nodig zal zijn, maar mocht er iets zijn, dan kun je altijd contact met mij opnemen als vertrouwenspersoon. Als vertrouwenspersoon biedt ik een luisterend oor, geef ik raad en kan ik mensen doorverwijzen voor geschikte hulp. Daarnaast adviseer en stimuleer ik Gemini om preventieve maatregelen te nemen waar nodig.

Richard de Graaff
Telefoonnummer: 06-40216363
Email: vertrouwenspersoon@svgemini.nl

Wie ben ik:
Ik ben Richard de Graaff en werk 30 jaar in de jeugdhulpverlening in de regio Leiden. Ik sta met veel plezier in het doel van de Herenrecreanten. We winnen niet heel veel wedstrijden, maar hebben wel veel lol met elkaar. Wellicht dat jullie mij beter kennen als de vader van Janneke (DS1). Of anders hebben jullie mij wel eens achter de wedstrijdtafel bij Dames 1 en Heren 1 gezien. Verder draai ik op maandagavond en soms bij evenementen een bardienst bij Gemini. Mijn zoon Tim speelt korfbal (jaja korfbal) bij Phoenix. Mijn vriendin Miriam van der Geest en ik komen vanaf Janneke's 5e jaar bij Gemini over de vloer. Ik vind het belangrijk dat Gemini de stap heeft gemaakt naar het aanstellen van een vertrouwenspersoon.  Als er dingen zijn waar je mee zit en die je wil bespreken dan ben ik via mijn mobiele nummer of via mijn emailadres te bereiken. Als je ergens mee zit neem gerust contact met mij of met Cindy van Straalen-Rijgersberg op.

Het NOC*NSF heeft een protocol opgesteld waarin stapsgewijs de handelswijze van de vertrouwenscontactpersoon (dus ook die van SV Gemini) is vastgelegd.
Dit document kunt u hier downloaden.

Tijdens de ALV van 27-11-2017 hebben de leden ingestemd met de voordracht van het bestuur van de bovengenoemde vertrouwenscontactpersonen. Heeft u liever een vertrouwenscontactpersoon van NOC*NSF, bel dan 0900 – 202 55 90 of mail naar vertrouwenspuntsport@nocnsf.nl.